Thursday, June 24, 2010

kisah mak bidan pencen part 1


Nak dijadikan cerita,kisah ni berlaku kat suatu kg yg terletak di Perak..x jauh dari rumah Khalid(bukan name sebenar)………
Ada satu pasangan ni,hidup mereka sentiasa ceria walau x ada anak..si suami ni suke berceloteh dan isterinye ni pemdiam tp dalam ati(celake nye laki ,mulut x pernah diam,dah la bau macam longkang)….
P/s:kepada bakal isteri diluar sana,jgn tiru cara senah kat atas ni..kalo x puas ati,ckp je kat suami korang..nnti pandailah laki korang cari berus sental kat gigi 2..
Ok,berbalik pada cerita…
Setelah 4 tahun..
Senah : bang saya ni sunyi la…apa kata kita amik anak      angkat,gemuk pun gemuk la,janji cute.
Mr.keropok : dah senah,jgn diungkit kisah ni lagi…abg dah tidak sanggup mendengar..ishk,ishk..
Senah : senah ni bukan apa bang,senah sunyi dok sorang2 kat rumah ni bang,kalo ada budak,senang  sikit nak bersembang ngan abg..
Mr.keropok : x pe la senah,abg bkn x nak anak angkat..biar lah lama asalkan ori…bak kata pepatah tuah ayam nampak dikaki,tuah manusia x nmpak.
Pada malam 2………………..
Senah didatangi oleh suatu lembaga itam..
Senah : dimanakah aku ni?
Mr.itam : kau kat dalam mimpi ko la,aku ni tumpang jek..tandas kat mane?
Senah : pak cik jalan strait amik jam 12..
Mr.itam : k sblum pak cik pergi tandas,ko nak anak kn?
Senah : mana pakcik tau ni,pak cik skodeng saya ek..
Mr.itam : aku tau!!!,sebab aku ada ilmu didada..
Kalau kau nak anak,pada malam bulan purnama penuh..pintu rumah kau akan diketuk 3 kali..jgn kau membuka pintu i2..
Senah : abis apa saya nak buat pak cik
Mr.itam : ko tunggu sampai dia,tekan loceng kling,kling..bru kau bukak..
Senah : nama pak..pak….ci…
lembaga itam itu hilang terus dari pandangan…
………………………………………bersambung……………………….................

No comments:

Post a Comment