Friday, June 18, 2010

misteri lori treller depan puspakom

10.20mlm...
Fahmi(bukan name sebenar) calla aku
fahmi ::man kuar x malam ni
mr.keropok : nape x kuar lak..kater dah janji
fahmi : k k aku tunggu ko kat depan simpang tepat 10.30,aku bru abes test ni..

aku pun pantas mengambil helmet superbike 1000cc(beli kat indon murah jek 30MYR)...aku pun stat lah motor ninja 135lc aku...
burppp...
burppp...
alamak x idop pulak motor ni...(peluh jantan mengalir dengan deras)...

mr.keropok : alah wat hal lak moto ni...
                     senah..ooooooo..senah,tolong tolak motor aku ni,meragam plak diek...
senah(jiran sebelah rumah nak tackle ak mase darjah tiga tp x dapat)
senah : ok bos nak tolak sampai maner
mr.keropok : ala tolak je la sampai simpang,dekat je ni

10.30mlm......
ak ngan fahmi berdua-duaan tgk wayang...membe lain xteman,ak dah ajak dah..
citer a-team ak tgk malam 2.dah abes tgk wayang...aku pun pulang...

tepat 12.59mlm
ak amik keputusan ikut jalan kg tok pulang...
jalan ni bese dah lalu kerane ini jalan pintas terdekat untuk sampai...kurang 10 minit

aku menyusur jalan seperti biasa...
mata aku liar memerhatiakan keadaan sekeliling...
sunyi dan sejuk,kedai sekitarnya sudah terpadam lampu pandaflour nyek...


untuk samapai kerumah aku kene melaluai 3 lampu traffik..
lampu pertama merah...(rase x sedap dah)..dah ijau aku jalan(bru dapat full lesen so kene tunjuk skt)..
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
time aku amik simpang sebelah kanan..aku ternampak sebuah treller berhenti pada lampu isyarat berwarna ijau..

aku pelik...
bukan sebab aper,sblum hari ni(semalam)..ak perasan ade sebuah lagi treller berhenti pada kedudukan yg same,dan waktu lebih kurang..

sblum ak berlalu aku sempat mengerling pada pemandu bas....
gelap...
itam...
tp................
ade gigi terbang dan keluar kn bunyi

"dey tambi,ni apa block jalan aku ni...x pernah tgk treller ka"
mr.keropok mengang kat tgn "sory la macha"...lalu berlalu mnyusuri jalan kembali....

No comments:

Post a Comment