Wednesday, June 30, 2010

kisah mak bidan pencen part 3

tuk..(pintu diketuk)
tuk...(pintu diketuk)

mr.keropok:mak bidan oh mak bidan
pintu menkuang pun terbuka luas.....kkuaaakkkk

m.bidan:ko nak ape ni man,tgh ari bute ni dtg umah aku?
mr.keropok : mak bidan,ni senah nak keluar anak ni,risau sayer ni..
m.bidan : ha ko tunggu kejap,aku nak pegi amik barang dengan rokok dunhill aku..

setelah 15 minit,mereka pun sampai ke rumah mr.keropok
senah : bang nak kuar dah ni!
mr.keropok : ni ha,mak bidan dah sampai dah ni....
m.bidan : sume ketepi!..biar aku setelkan..

kaedah mak bidan menyambut anak ni lain dari yang lain,dia akan mengunakn 70 peratus gaya sambutan bayi dengan mengunakan tangan,dan 30 peratus lagi mengunakan kaki..

tapi papehal,rokok dunhill mesti ada kat tangan...dia kate bru cool..

sup..sap..sup sap..
peluh mengalir dengan deras pada baju mak bidan...
habis lencun satu baju mak bidan..
mak bidan dapat rasakan ada something x kene pada kelahiran kali ini..

m.bidan : senah,ko sblum ni ada makan tempoyak ke..
senah : erggh...ada la sikit..
m.bidan : pergh,padanla bau x bley blah
senah : ala sikit je.

setelah 4 jam  bertungkus lumus,maka..
uweekk..uwekkk...
m.bidan ; wah comelnya anak ko senah macam atuk nya
(mak bidan ni dulu ada gosip hot ngan ayah senah ni)
senah : bese la 2..kikiki
         
proootttttt...

m.bidan : eh siot nya senah sempat lagi kau buang tong gas kau kat sini
senah : eh bukan saya,tapi pelik la rase mcm bunyi dalam perut saya..
(bru senah teringat mr.putih kata dia akan dapat anak kembar,tapi mana 1 lg)
senah semakin kusut,adakah benar seperti didakwa oleh mr.putih atau hanya rekaan..
tidakkkk....tidakkk...

senah : mak bidan saya rasa ada sorang lagi la dalam perut ni
m.bidan : aaa la,ada sorang lagi laa,ok..1 2 3 push..123 push
bluppp
keluar 1 lagu bayi..uwekkkk..proootttt...uwekkkk...protttt

m.bidan : senah,nape baby ko ni asyik kentut jek dah macam kau lak aku tengok
senah : eh 2 ikut perangai bapak nya la 2..
           mak bidan..
m.bidan : ye senah,ko nak ape senah...nak penampor ke
senah : saya rasa,bayi yang sorang lagi ni mak bidan bela la,namakan bayi ini john(bukan nama sebenar)
m.bidan : ok no problem

maka bermula lah kehidupan seorang lagenda yang dibela oleh mak bidan pencen...sebo encem x?
===============================bersambung===============================

3 comments:

  1. hahaha..pehal name john xde name len ker.haha..best2.cool btol mak bidan tuh,papehal rokok dunhill mesti ade kat tangan

    ReplyDelete
  2. john je leh ltak,nama org len sensitep haha

    ReplyDelete
  3. best2.....:)
    mak bidan 2 cam x btol ja..heheh

    ReplyDelete